September 2024
North America News
Canadá ha emitido un aviso específico para ciertas Sustancias Per- y Poli-Fluoroalquiladas (PFAS). Conforme al párrafo 71(1)(b) de la Ley Canadiense de Protección Ambiental de 1999 (la Ley), con el propósito de evaluar la toxicidad o los métodos de control para las sustancias descritas, las personas relacionadas deben proporcionar información específica a más tardar el 29 de enero de 2025.
Los contenidos principales son:
1. ¿Quién está obligado a responder?
Este aviso se aplica a cualquier persona que, durante el año calendario 2023,
Fabricó una cantidad total superior a 1 000 g de cualquier sustancia listada en el Anexo 1.
Importado una cantidad total mayor a 10 g de una sustancia listada en la Parte 1 del Anexo 1, O una cantidad total mayor a 100 kg de una sustancia listada en la Parte 2 o Parte 3 del Anexo 1.
Importado una cantidad total mayor a 100 kg de cualquier sustancia listada en el Anexo 1 en una concentración ≥ 1 ppm en un artículo manufacturado NO listado en las categorías de artículos manufacturados.
Usó una cantidad total superior a 10 g de cualquier sustancia incluida en el Anexo 1, ya sea que la sustancia estuviera sola o a una concentración ≥ 1 ppm en una mezcla o en un producto, en la fabricación de una mezcla, un producto o un artículo fabricado.
2. Cómo determinar si cumple con los criterios de notificación (sección 2 del aviso)
Reporte escalonado (sección 3 del aviso)
Si su producto manufacturado está incluido en una de las categorías y se exceden los umbrales, debe proporcionar toda la información solicitada por el aviso.
Si su artículo manufacturado no entra en una de las categorías y se superan los umbrales, solo deberá proporcionar la información de su empresa según la sección 8 del aviso, y una breve descripción y nombre genérico del artículo manufacturado que contiene la sustancia según la sección 9 del aviso.
Sucesores o cesionarios (sección 4 del aviso)
Si una empresa se vende durante el año calendario 2023, se puede enviar una única respuesta que fusione la información antes y después de la transferencia para todo el año.
Exclusiones (secciones 5 y 6 del aviso)
El aviso excluye:
Microempresas con menos de 5 empleados o que generen menos de $30,000 en ingresos brutos anuales
El aviso también excluye sustancias, mezclas, productos y artículos manufacturados que son:
Solo en tránsito por Canadá o para uso personal
Destinado para uso en laboratorio para análisis, en investigación científica
Clasificado como un residuo peligroso o material reciclable peligroso y la importación / exportación cumple con el Reglamento de Movimiento Transfronterizo de Residuos Peligrosos y Materiales Reciclables Peligrosos.
Registrado bajo la Ley de Productos de Control de Plagas, Ley de Fertilizantes, Ley de Alimentos o Ley de Semillas.
3. ¿Qué información se requiere (secciones 7 a 14 del aviso)
1. Si determina que cumple con los criterios de notificación del aviso, debe proporcionar una respuesta con la información requerida, cuyo resumen se encuentra a continuación:
Información de identificación (empresa / organización y persona reportando)
Información de la instalación
Cantidad de la sustancia fabricada, importada, usada en la fabricación de un bien y exportada
Información sobre bienes
2. Se proporcionan explicaciones detalladas, ejemplos y consejos para completar sus respuestas a las secciones 8-14 del aviso en el Anexo A.
3. Es importante señalar que si posee más de una instalación, debe considerar los criterios de reporte a nivel de toda la empresa. Su respuesta al aviso debe amalgamar la información de todas las instalaciones propiedad de la empresa (sección 7 del aviso).
Información adicional requerida: Información razonablemente accesible; Información confidencial de negocios.
4.Cómo responder al aviso
Una vez que haya determinado si cumple con los criterios de reporte, hay tres formas de responder al aviso:
Respuesta de la sección 71 de CEPA
Si cumple con los criterios de notificación, debe responder al aviso presentando la información requerida en un archivo de reporte de Excel (ERF) al Gobierno de Canadá.
Descargue el ERF de PFAS desde la página web de respuesta al aviso de PFAS.
Complete la información requerida (las instrucciones están incluidas en el Anexo A)
Envíe el ERF al Gobierno a través del Ventanilla Única de Environment and Climate Change Canada (las instrucciones están incluidas en el Anexo B)
Declaración de Interés de Parte Interesada (SHI)
Si no cumple con los requisitos de notificación, pero tiene interés en una sustancia notificable, puede enviar un SHI.
Las siguientes son listas parciales de PFAS que pueden extenderse más allá de los PFAS listados en el aviso:
la Base de Datos Global Integral de PFAS de la OCDE (Químicos Fluorados (oecd.org)),
el US EPA PFASSTRUCT (Panel de Sustancias Químicas (epa.gov)), y el US EPA PRASDEV (Panel de Sustancias Químicas (epa.gov)) (se incluyen instrucciones en Anexo B).
Declaración de No Participación (DNE)
Si no cumple con los requisitos de reporte y no tiene interés en ninguna de las sustancias, se le recomienda enviar un DNE por correo electrónico a substances@ec.gc.ca. Indique “PFAS DNE” en el asunto del correo y especifique el nombre de su empresa y su información de contacto.
Nota: Las personas relacionadas deben proporcionar información específica a más tardar el 29 de enero de 2025. Como se describe en el manual de orientación, la falta de respuesta podría resultar en acciones de cumplimiento ambiental y posibles sanciones para individuos y corporaciones.
En los Estados Unidos, cuando se identifican peligros en productos de consumo, se retirarán y publicarán en la Comisión de Seguridad de Productos del Consumidor (CPSC) Recalls Recientes en el sitio web de la CPSC, que se actualiza diariamente. Los recalls de Estados Unidos del 01 de agosto de 2024 al 31 de agosto de 2024 se resumen a continuación:
Peligros | Frecuencia |
Peligro de lesiones | 4 |
Riesgo de muerte | 3 |
Peligro de quemaduras | 3 |
Peligro de incendio | 3 |
Peligro de caídas | 2 |
Riesgo de deglución | 1 |
Peligro de laceración | 1 |
Riesgo de irritación cutánea | 1 |
Peligro de ingestión | 1 |
Peligro de asfixia | 1 |
Peligro de asfixia | 1 |
Peligro de atrapamiento | 1 |
Categorías de productos | Frecuencia |
Juguetes y artículos de puericultura | 8 |
Electrodomésticos | 3 |
Electrodomésticos | 3 |
Artículos para el hogar | 2 |
Artículos deportivos / Equipamiento | 2 |
Productos químicos | 1 |
Tejido / Textil / Confección / Textil hogar | 1 |
Maquinaria | 1 |
Artículos de exterior | 1 |
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En Canadá, cuando se identifican peligros en productos de consumo, serán retirados del mercado y publicados en la Base de datos de Retiros y Alertas de Seguridad en el sitio web de Health Canada, que se actualiza diariamente. Los retiros en Canadá del 01 de agosto de 2024 al 31 de agosto de 2024 se resumen a continuación:
Peligros | Frecuencia |
Peligro de lesiones | 8 |
Peligro de quemaduras | 4 |
Peligro químico | 3 |
Peligro de asfixia | 2 |
Peligro de atrapamiento | 2 |
Otros peligros | 6 |
*Otros peligros incluyen Daño a la Vista, Daño a la Piel, Peligro de Incendio, Peligro de Cortadura, Riesgo de Muerte y Peligro de Asfixia con una frecuencia menor a 2.
Categorías de productos | Frecuencia |
Juguetes y artículos de puericultura | 6 |
Tejido / Textil / Confección / Textil hogar | 4 |
Cuidado corporal / Cosmética | 2 |
Accesorios para coches | 2 |
Productos químicos | 2 |
Electrodomésticos | 1 |
Equipos de protección | 1 |
Electrodomésticos | 1 |
Maquinaria | 1 |
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Europe News
The European Commission has added a new entry of 79 in Annex XVII to Regulation (EC) No 1907/2006 which restricts the use of PFHxA, its salts and PFHxA-related substances. These sub-groups of per- and polyfluoroalkyl substances will be banned in consumer textiles, food packaging, cosmetics, etc. Manufacturers with related products shall pay attention to ensure product compliance.
On 19 September 2024, the European Commission released the restriction related to the use of Perfluorohexanoic acid (PFHxA), its salts and PFHxA-related substances, as an important step forward in reducing per- and polyfluoroalkyl substances (PFAS) emissions. PFHxA is often used as a substitution for perfluorooctanoic acid (PFOA), another already banned PFAS. This was added as entry 79 in Annex XVII to Regulation (EC) No 1907/2006 which focuses on ensuring protection of human health and the environment by promoting responsible use of chemicals, encouraging the substitution of hazardous substances with safer alternatives, and increasing transparency about the properties and uses of chemicals.
It will take effect after transitional periods of between 18 months and 5 years, depending on the use, allowing time for replacement by safer alternatives. Manufacturers with related products shall pay attention to ensure product compliance.
Having a linear or branched perfluoro pentyl group with the formula C5F11- directly attached to another carbon atom as one of the structural elements; or
Having a linear or branched perfluorohexyl group with the formula C6F13-.
The following substances are excluded from this designation:
C6F14.
C6F13-C(=O)OH, C6F13-C(=O)O-X′ or C6F13-CF2-X′ (where X′ = any group, including salts)
Any substance having a perfluoroalkyl group C6F13- directly attached to an oxygen atom at one of the non-terminal carbon atoms.
1. Reference for PFHxA-related substances
PFHxA-related substances are substances that, based on their molecular structure, are considered to have the potential to degrade or be transformed to PFHxA. A non-exhaustive list of substances belonging to the scope of the restriction proposal is available on the website of the European Chemicals Agency.
2. Phase-Out Schedule
Regulation | Product/Scope | Requirement | Effective Date |
EU REACH Regulation (EC) No 1907/2006 Annex XVII Entry 79 | - Textiles, leather, furs and hides in clothing and related accessories for the general public. - Footwear for the general public. - Paper and cardboard used as food contact materials. - Cosmetics. - Mixtures for the general public. | PFHxA and its salts: ≤ 25 ppb PFHxA related substances ≤ 1000 ppb | 10 October 2026 |
Textiles, leather, furs and hides, other than in clothing and related accessories referred to 1), for the general public. | 10 October 2027 | ||
Firefighting foams/ concentrates for training and for testing, or for public fire services, except where those services intervene at industrial fires at establishments covered by Directive 2012/18/EU (relating to the control of major-accident hazards involving dangerous substances) | 10 April 2026 | ||
Firefighting foams/ concentrates for civil aviation (including in civilian airports) | 10 October 2029 |
The restriction shall not apply to the following:
Personal protective equipment within the scope of Regulation (EU) 2016/425 (outlines requirements for the design, manufacture, and marketing of personal protective equipment (PPE)).
Medical devices within the scope of Regulation (EU) 2017/745 (medical device specific regulation).
In Vitro diagnostic medical devices within the scope of Regulation (EU) 2017/746 (sets standards for in vitro diagnostic medical devices).
Substances having a perfluoroalkyl group C6F13- directly attached to a sulphur atom that are prohibited in Annex I to Regulation (EU) 2019/1021 (POP) (protects human health and the environment by restricting or banning the production and use of persistent organic pollutants (POPs)).
It will be important for manufacturers to focus on the effective dates for their representative products to ensure compliance.
The European Directorate for the Quality of Medicines & Healthcare recently updated the technical guide for food contact metals and alloys to 2024 2nd -edition. This guide can be applied immediately.
On 1 August 2024, the European Directorate for the Quality of Medicines & Healthcare (EDQM), updated the technical guide for food contact metals and alloys. Compared with the previous 1st edition, the revised 2nd edition represents a significant update. The main changes are as follows:
1. Scope revised:
Removed the description of “metals and alloys used in food contact materials and articles that are covered by an organic surface coating that has been demonstrated to restrict release of metal ions to less than the applicable specific release limit” from the unapplicable scope.
That means all coated metal and alloy should follow the requirements in this guide.
Specific release limit (SRL) updated:
Table 1- SRLs for metals and alloy components
Item | Element | SRL in 2nd guide (mg/kg food) | SRL in 1st guide (mg/kg food) |
1 | Aluminum (Al) | 5 | 5 |
2 | Antimony (Sb) | 0.04 | 0.04 |
3 | Chromium (Cr) | --- | 0.250 |
4 | Chromium (Cr) (III) | 1 | --- |
5 | Cobalt (Co) | 0.02 | 0.02 |
6 | Copper (Cu) | 4 | 4 |
7 | Iron (Fe) | 40 | 40 |
8 | Magnesium (Mg) | ---b | --- |
9 | Manganese (Mn) | 0.55 | 1.8 |
10 | Molybdenum (Mo) | 0.12 | 0.12 |
11 | Nickel (Ni) | 0.14 | 0.14 |
12 | Silver (Ag) | 0.08 | 0.08 |
13 | Tin (Sn) | 100a | 100 |
14 | Titanium (Ti) | ---b | --- |
15 | Vanadium (V) | 0.01 | 0.01 |
16 | Zinc (Zn) | 5 | 5 |
17 | Zirconium (Zr) | 2 | --- |
a Except in the field of application under Commission Regulation (EU) 2023/915 on maximum levels for certain contaminants in food.
b The generic SRL of 60 mg/kg food is not applicable.
Table 2- SRLs for metals as contaminants and impurities
Item | Element | SRL in 2nd guide (mg/kg food) | SRL in 1st guide (mg/kg food) |
1 | Arsenic (As) | 0.002 | 0.002 |
2 | Barium (Ba) | 1.2 | 1.2 |
3 | Beryllium (Be) | 0.01 | 0.01 |
4 | Cadmium (Cd) | 0.005 | 0.005 |
5 | Lead (Pb) | 0.010 | 0.010 |
6 | Lithium (Li) | 0.048 | 0.048 |
7 | Mercury (Hg) | 0.003 | 0.003 |
8 | Thallium (Tl) | 0.001 | 0.0001 |
3. Updated declaration of compliance (DoC):
The 2024 2nd edition removed the previous Chapter 4 of DoC part.
The DoC of products regulated in this guide should follow the requirements in Section 8.2 of Resolution CM/Res (2020)9 on the safety and quality of materials and articles for contact with food.
4. Optimized test conditions:
Added instruction for material/article in contact with dry food:
If an article is intended for contact with only a specific dry food, it should be tested with that food.
Updated test conditions for different types of migration:
Removed specific test conditions for fillable and non-fillable articles; follow actual conditions of use or apply the European Commission's Joint Research Centre (JRC) Guide on testing conditions for kitchenware articles.
Changed the test method for hot beverage appliances:
Replaces DIN 10531 with EN 16889:2016.
Applied a reduction factor of 5 to the SR of silver for silver or silver-plated cutlery in the following products:
Type of class FSI/CAH1* in JRC guide, testing with citric acid as a simulant.
Articles regulated by EN ISO 8442-2, Materials and articles in contact with foodstuffs — Cutlery and table holloware.
Articles labeled not for daily use or not suitable for cooking and food preparation.
This revised technical guide can be used for immediate reference.
In June 2024, the European Committee proposed the draft regulation to update the limitation of use of BPA, as well as to introduce the harmonized classification of bisphenols and bisphenol derivatives potentially used in food contact materials. This regulation is intended to go into effect in November 2024.
The European Union (EU) drafted a regulation addressing updates particular to Bisphenol A (BPA) and other bisphenols and bisphenol derivatives in certain food contact materials (FCM) and articles in June 2024. This draft regulation is a specific measure within the meaning of Article 5 of Regulation (EC) No 1935/2004, relating to materials and articles intended to come into contact with foodstuffs.
The main points in the draft EU regulation are:
1. Definitions:
Table 1
bisphenol | a substance consisting of two hydroxyphenyl functional groups linked by one bridging atom, in accordance with structure A: - Including the salt form of a bisphenol. - Additional groups may be attached to the bridging atom (structure A) |
bisphenol derivative | A substance indicated by the following structure B: - Not including the salt form of a bisphenol. - R1 to R10 refers to any substituent. At least one of the substituents is not a hydrogen atom (H), e.g., BADGE (CAS 1675-54-3) - X refers to any bridging group separating the two phenyl rings by one single atom, but the atom can have any substituent(s). (structure B) |
Hazardous bisphenol or hazardous bisphenol derivative | A bisphenol or a bisphenol derivative listed in Part 3 of Annex VI to Regulation (EC) No 1272/2008 on classification, labelling and packaging of substances and mixtures, due to its harmonized classification as category 1A or 1B ‘mutagenic’, ‘carcinogenic’, ‘toxic to reproduction’ or category 1 ‘endocrine disrupting’ for human health’ |
2. Current application of BPA
3. Prohibition of BPA:
Table 2
Item | Draft BPA regulation | EU 10/2011 |
Tolerable Daily Intake (TDI) | TDI in 2023: 0.2 ng/kg | TDI in 2015: 4 μg/kg |
Requirement | BPA and its salts prohibited Specific migration limits (SML) for the derogation: ND (DL: 1μg/kg) | 0.05 mg/kg |
Restrictions and Specifications | By way of derogation from BPA prohibition, BPA and its salts may be used in the manufacture of: epoxy resins to be applied on self-supporting food contact materials or articles with a capacity greater than 1000 liters. a monomer or starting substance in the manufacture of polysulfone filtration membrane assemblies. | Not to be used for the manufacture of polycarbonate infant feeding bottles. Not to be used for the manufacture of polycarbonate drinking cups or bottles which, due to their spill proof characteristics, are intended for infants and young children. |
4. Restriction of other bisphenols and bisphenol derivatives:
FCM manufactured using another bisphenol or bisphenol derivative shall not contain any residual BPA.
Without evaluation and authorization, hazardous bisphenols other than BPA or hazardous bisphenol derivatives are prohibited.
5. Verification of compliance:
BPA residual: extraction method.
BPA migration: the rules and parameters are the same as EU 10/2011 on plastic materials and articles intended to come into contact with food.
Analytical methods uniformly applied throughout the Union are required to be developed.
6. Declaration of compliance:
Accompany the FCM at all stages of placing on the market, except during the retail stage.
Include an indication whether BPA or other relevant bisphenols or bisphenol derivatives have been used.
7. Transition period:
Table 3
Product types | Transition period |
General articles | 18 months |
Packaging with varnishes and coatings manufactured with BPA, specifically used to preserve fruit, vegetables and processed fish products | 36 months |
Metal packaging in which external/ internal surfaces have had BPA varnishes and coatings applied | 36 months |
Single-use final FCM (including metal packaging) | Should be filled with food and sealed within 12 months from the end of the respective transitional periods, until exhaustion of stocks. |
Repeat-use components in professional food production equipment, such as confectionary molds, seals, pumps, flanges, gauges and sight glasses | 36 months |
Repeat-use final food contact articles that have been first placed on the market by their manufacturers | In order to avoid large stocks, sales can continue for a maximum period of one year. |
Repeat-use final food contact articles used as professional food production equipment | Continue to use until falling into disuse. |
8. Relationship with other regulations:
1. Repeal Regulation (EU) 2018/213 on the use of bisphenol A in varnishes and coatings intended to come into contact with food
The measures provided for in this Regulation supersede the measures laid down in Regulation (EU) 2018/213. It is therefore appropriate to repeal (EU) 2018/213.
2. Amending Regulation (EU) No 10/2011
By way of derogation from Article 5, BPA and other hazardous bisphenols or hazardous bisphenol derivatives added.
In Table 1 of Annex I, the entries concerning substance No. 151 (BPA) and substance No. 154 (BPS) are deleted.
This draft regulation is intended to go into effect in November 2024.
La Agencia Europea de Sustancias y Mezclas Químicas ha anunciado una fase de consulta para la posible inclusión de seis sustancias químicas como SVHC. Si se aprueban estas listas, el número de sustancias reconocidas como SVHC en la lista de candidatos se actualizará a 247 entradas.
El 30 de agosto de 2024, la Agencia Europea de Sustancias Químicas (ECHA) lanzó una consulta pública de 45 días sobre seis nuevas Sustancias Potencialmente Muy Preocupantes (SVHC), como se muestra en la tabla a continuación.
Si esto es aprobado, el número de SVHC en la Lista de Candidatos se actualizará de 241 entradas a 247 entradas.
Se tomará una decisión respecto a la inclusión de las siguientes sustancias en la Lista de Candidatos de SVHC de la ECHA tras la conclusión del periodo de consulta de 45 días.
Nombre de la(s) Sustancia(s) | Número CE | Número CAS | Razón para Proponer |
6-[(C10-C13)-alquil-(ramificada, insaturada)-2,5-dioxopirrolidin-1-il]ácido hexanoico | 701-118-1 | 2156592-54-8 | Tóxico para la reproducción (Artículo 57 quater) |
O,O,O-trifenil fosforotioato | 209-909-9 | 597-82-0 | PBT (Artículo 57d) |
Octametiltrisiloxano | 203-497-4 | 107-51-7 | vPvB (Artículo 57e) |
Perfluamina | 206-420-2 | 338-83-0 | vPvB (Artículo 57e) |
Masa de reacción de: trifeniltiophosfato y derivados fenil butilados terciarios | 421-820-9 | 192268-65-8 | PBT (Artículo 57d) |
Tris(4-nonilfenil, ramificado y lineal) fosfito | / | / | Propiedades disruptoras endocrinas (Artículo 57(f) – medio ambiente) |
The German Federal Institute for Risk Assessment (BfR) recently updated recommendations for five types of food contact materials. A manufacturer of silicone/paper/ temperature-resistant coatings should be aware that test methods or requirements has been revised. These updated documents can be applied immediately.
On 1 August 2024, the German Federal Institute for Risk Assessment (BfR) issued five updated recommendations relative to food contact materials. Following are the updated recommendations and affected food contact materials:
Reference # | |
XV | Silicones |
XXXVI | Paper and Board for Food Contact |
XXXVI/1 | Cooking Papers, Hot Filter Papers and Filter Layers |
XXXVI/2 | Paper and Paperboard for Baking Purposes |
LI | Temperature Resistant Polymer Coating Systems for Frying, Cooking and Baking Utensils |
The main changes of the requirements and test methods are:
1. For XV Silicones:
Deleted the requirement for extractable components (Section III, 5) not exceeding 0.5%.
Updated the test method for Volatile Organic Matter (VOM):
Table 1
Item | Updated version on 1 August 2024 | Previous version |
VOM | After conditioning, specimen is tested at 200℃ for 4 hours. | After conditioning, specimen is tested at 200℃ for 4 hours. |
VOM | Articles that cannot withstand above testing conditions, can apply alternative conditions in Table 3 of Annex V in Regulation (EU) 10/2011. | After conditioning, specimen is tested at 200℃ for 4 hours. |
2. For XXXVI Paper and Board for Food Contact:
Updated the requirement for Phthalates for recycled paper:
Table 2
Specified Phthalate | Updated version on 1 August 2024 | Previous version |
DEHP | 0.6 mg/kg | 1.5 mg/kg |
DBP | 0.12 mg/kg | 0.3 mg/kg |
DIBP | 0.15 mg/kg | 0.3mg/kg |
Sum of (DBPx5 + DIBPx4 + DEHPx1) report as DEHP | 0.6mg/kg | / |
3. For XXXVI/1 Cooking Papers, Hot Filter Papers and Filter Layers and XXXVI/2 Paper and Paperboard for Baking Purposes:
There is no update for requirement or test method.
Compared with previous version, species of additives have been included.
4. For LI Temperature Resistant Polymer Coating Systems for Frying, Cooking and Baking Utensils:
Added requirement of 10mg/dm2 for overall migration of 3rd migration test. Test conditions as follows:
95% ethanol, 60 ℃ for 6 hours.
Isooctane, 60 ℃ for 4 hours.
Updated test conditions for specific migration:
Remove test conditions in previous version.
Apply test conditions in European Commission's Joint Research Centre (JRC) Guide for food preparation utensils under classes FPU/H2, FPU/H3, and a modified time for FPU/H4 to 4 hours.
Apply modified polyphenylene oxide (MPPO) as simulant for article contact with dry food; test condition is 175 °C for 2 hours (DIN EN 14338).
Apply the current version of European Directorate for the Quality of Medicines & HealthCare (EQDM) Technical Guideline for Metals and Alloys for element migration testing.
Note: These updated documents can be applied immediately.
En Europa, cuando se identifican peligros en los productos de consumo no alimentarios, los productos serán retirados y publicados en el sistema de Safety Gate, que se actualiza semanalmente. Los retiros europeos del 01 de agosto de 2024 al 31 de agosto de 2024 se resumen a continuación:
Peligros | Frecuencia |
Peligro químico | 398 |
Peligro de lesiones | 42 |
Peligro de descarga eléctrica | 31 |
Peligro de asfixia | 21 |
Peligro medioambiental | 13 |
Peligro de corte | 12 |
Peligro de quemaduras | 12 |
Otros peligros | 24 |
*Otros peligros incluyen Peligro de estrangulamiento, Daño a la vista, Peligro de ahogamiento, Peligro de incendio, Peligro de asfixia, Daño al oído, Peligro microbiológico y Peligro de atrapamiento con una frecuencia de menos de 7.
Categorías de productos | Frecuencia |
Cuidado corporal / Cosmética | 336 |
Juguetes y artículos de puericultura | 50 |
Electrodomésticos | 34 |
Productos químicos | 33 |
Maquinaria | 22 |
Tejido / Textil / Confección / Textil hogar | 13 |
Otras categorías | 35 |
*Otras categorías incluyen Electrodomésticos, Artículos para exterior, Equipos de protección, Artículos / equipos deportivos, Joyería, Computadoras / Audio / Video / Otros electrónicos y accesorios, Material de contacto alimentario, Herramientas y ferretería, Muebles y Calzado con una frecuencia de menos de 8.
País notificante | Frecuencia |
Italia | 294 |
Hungría | 55 |
Chequia | 38 |
Dinamarca | 20 |
Suecia | 15 |
Francia | 14 |
Finlandia | 14 |
Lituania | 13 |
Polonia | 13 |
Austria | 10 |
Otros países | 37 |
*Otros países incluyen Alemania, Eslovaquia, Rumania, Chipre, Noruega, Irlanda, Países Bajos, Bulgaria, Bélgica y Letonia con una frecuencia de menos de 10.
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China News
En China, cuando se identifican peligros en los productos de consumo, se retirarán y se publicarán en el Centro Administrativo de Productos Defectuosos de SAMR, que se actualiza diariamente. Los retiros en China desde el 01 de agosto de 2024 hasta el 31 de agosto de 2024 se resumen a continuación:
Peligros | Frecuencia |
Seguridad Riesgo Peligro | 25 |
Peligro de incendio | 23 |
Peligro de colisión | 21 |
Peligro de descarga eléctrica | 15 |
Peligro de lesiones | 12 |
Peligro de asfixia | 8 |
Peligro químico | 6 |
Peligro de quemaduras | 5 |
Otros peligros | 19 |
*Otros peligros incluyen peligro de explosión, riesgo de ingestión, peligro de caída, daño a la vista, daño a la audición, peligro de punción, peligro de enredo, riesgo para la salud y peligro de laceración con una frecuencia de menos de 4.
Categorías de productos | Frecuencia |
Artículos deportivos / Equipamiento | 44 |
Juguetes y artículos de puericultura | 21 |
Electrodomésticos | 6 |
Electrodomésticos | 5 |
Papelería | 3 |
Otras categorías | 7 |
*Otras categorías incluyen materiales de contacto con alimentos, computadoras / audio / video / otros dispositivos electrónicos y accesorios, artículos para el hogar, telas / textiles / prendas / textiles para el hogar, equipos de protección, y herramientas y hardware con una frecuencia de menos de 3.
Provincias | Frecuencia |
Guangdong | 28 |
Zhejiang | 21 |
Tianjin | 9 |
Shanghai | 8 |
Henan | 6 |
Hunan | 5 |
Otras provincias | 9 |
*Otras provincias incluyen Mongolia Interior, Fujian, Jiangsu, Sichuan, Liaoning y Shanxi con una frecuencia de menos de 2.
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Australia/New Zealand News
En Australia, cuando se identifican peligros en productos de consumo, se retirarán y publicarán en la Base de Datos de Retiros y Alertas de Seguridad en el sitio web de la Comisión Australiana de Competencia y Consumidores, que se actualiza diariamente. Los retiros de Australia del 01 de agosto de 2024 al 31 de agosto de 2024 se resumen a continuación:
Peligros | Frecuencia |
Riesgo de muerte | 7 |
Peligro de lesiones | 6 |
Peligro de asfixia | 6 |
Peligro de quemaduras | 5 |
Peligro de asfixia | 3 |
Riesgo de deglución | 3 |
Riesgo de alergia | 1 |
Peligro de incendio | 1 |
Categorías de productos | Frecuencia |
Tejido / Textil / Confección / Textil hogar | 5 |
Juguetes y artículos de puericultura | 2 |
Electrodomésticos | 2 |
Artículos deportivos / Equipamiento | 2 |
Cuidado corporal / Cosmética | 1 |
Artículos para el hogar | 1 |
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USA Federal News
El 5 de septiembre de 2024, la Agencia de Protección Ambiental (EPA) de los Estados Unidos emitió una Regla Final Directa que retrasará el inicio del período de presentación de datos para PFAS hasta el 11 de julio de 2025. No hay otros cambios en los requisitos de reporte y mantenimiento de registros en la regla existente bajo TSCA (40 CFR Parte 705).
La Agencia de Protección Ambiental (EPA) de los Estados Unidos emitió una Regla Final Directa el 5 de septiembre de 2024 que retrasará la fecha de inicio de la presentación de datos para el reporte y mantenimiento de registros de sustancias perfluoroalquiladas y polifluoroalquiladas (PFAS) requerido bajo la Ley de Control de Sustancias Tóxicas (TSCA). El retraso mueve la fecha de inicio del 12 de noviembre de 2024 al 11 de julio de 2025. No se implementaron otros cambios en los requisitos de reporte y mantenimiento de registros en la regla existente bajo TSCA (40 CFR Parte 705).
Antecedentes de los requisitos de reporte y mantenimiento de registros de la Sección 8(a)(7) de TSCA para PFAS
Como se promulgó en octubre de 2023, la regulación requiere que los fabricantes (incluidos los importadores) de PFAS en cualquier año entre 2011-2022 informen ciertos datos a la EPA relacionados con la exposición y los efectos ambientales y de salud.
Citando problemas presupuestarios generales y limitaciones de recursos, los contratistas de la EPA redujeron su esfuerzo en el software de tecnología de la información de TSCA y la cartera relacionada en más del 50 por ciento, lo que tuvo importantes y inmediatas implicaciones para la capacidad de la EPA para avanzar en muchos de sus proyectos de tecnología de la información / gestión de la información (IT/IM).
Para asegurar capacidades de reporte funcionales, la EPA debe extender la línea de tiempo del proyecto de desarrollo. Por lo tanto, el inicio del período de presentación de datos ha cambiado del 12 de noviembre de 2024 al 11 de julio de 2025. La mayoría de los reporteros de estos datos deberán completar toda la presentación antes del 22 de enero de 2026. Las pequeñas empresas que reporten datos únicamente sobre la importación de PFAS contenidas en artículos tendrán hasta el 11 de julio de 2026 para enviar los informes.
Impacto en las Entidades Reguladas
Las iniciativas estratégicas en torno a PFAS bajo la regulación de TSCA tienen un gran impacto en los fabricantes e importadores. Las entidades reguladas deben considerar no solo si sus propias operaciones involucran productos que contienen PFAS, sino también si los productos dentro de su cadena de suministro podrían contener PFAS. El inicio retrasado del período de reporte permite que las entidades relacionadas estén bien preparadas para esta robusta obligación de reporte.
Cabe señalar que, aunque los problemas presupuestarios y de recursos resultaron en un retraso del requisito de recolección de datos, la ventana para realizar una recolección de datos tan grande y compilar los informes obligatorios se está cerrando rápidamente. Esto muestra la firme dedicación de la EPA para proceder con este reporte, como se propuso inicialmente.
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